.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با موافقت اعضای شورای شهر ساری؛
بودجه 2 هزار و 290 میلیاردی شهرداری ساری تصویب شد
اعضای شورای شهر ساری در صحن شورا بودجه سال 1401 شهرداری این شهر با رویکرد اقتصادی تحقق منابع درآمدی در راستای عمران و آبادی به مبلغ دو هزار و 290 میلیارد تومان را مصوب کردند.
 بودجه 2 هزار و 290 میلیاردی شهرداری ساری تصویب شد

به گزارش شمال نیوز، بودجه پیشنهادی شهرداری ساری با توجه به منابع درآمدی و ظرفیت‌های موجود و نیازمندی‌ها در حوزه عمرانی، جاری، اجتماعی و فرهنگی شهر برای سال 1401 با 6 روی موافق، دو رأی ممتنع و یک مخالف با بیش از 50 درصد از محل استقراض بانکی در صحن شورای شهر تصویب شد.

سید افشین راسخ، سید حسن احمدی، علی عاشقان، سبحان بخشی، سید ذوالفقار شریفی و سید رحمان میر شجاعی به بودجه دو هزار ۲۹۰ میلیارد تومانی رأی مثبت دادند، سید حسین یوسفی رأی مخالف داد و پرویز شعبانی و شهرام ایرجی هم رأیشان ممتنع بود.

ضرورت واقعی کردن درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال 1401 با ترسیم توزیع عادلانه امکانات به‌عنوان مهم‌ترین اصل در تنظیم بودجه مبتنی بر بودجه عملیاتی با افزایش شفافیت و با اولویت‌بندی سبد پروژه در سطح شهر به طوریکه قابلیت اجرایی داشته باشد از اهداف و سیاست‌های شورای اسلامی شهر ساری است.

محمود یوسف نژاد مسئول واحد درآمد، مالی و امور اداری شهرداری ساری در این جلسه گفت: مهم‌ترین اصلی در بودجه‌ریزی، واقعی بودن بودجه است در تدوین بودجه شرایط موجود، وضعیت اقتصادی و احتمالات را باید ببینیم و اصل تقدم درآمد باید رعایت شود.

وی افزود: آنچه دوستان ما در شورای شهر ساری بیان می‌کنند غیر کارشناسی است. دغدغه‌شان محترم است؛ اما شهرداری‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل تدوین بودجه هستند که از سوی وزارت کشور رعایت آن بر همه شهرداری‌ها تکلیف شده است. اگر رعایت نکنیم نهادهای نظارتی ورود می‌کنند.

مسئول واحد درآمد، مالی و امور اداری شهرداری ساری گفت: میانگین رشد پنج‌ساله بودجه در سال‌های گذشته، سه‌ماهه سال قبل و ۹ ماه سال جاری و وضعیت جامعه معیارهای تعیین رقم پیشنهادی برای بودجه سال بعد هستند. نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این معیارها رقمی را پیشنهاد داد. ما هم می‌خواهیم شرایط شهر بهتر شود؛ اما واقعیت‌ها را باید در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر تا پایان امسال کل ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری محقق شود، منطقی این است که برای سال بعد چقدر به آن اضافه کنیم؟ اعضای محترم شورای شهر تأکیددارند که تسهیلات دریافت کنیم. اصلاً آیا بررسی‌شده که شهرداری شرایط لازم برای ارائه ضمانت‌های لازم را دارد؟ یکی از الزامات ما برای تعریف بودجه گزارش حسابرسی و تفریغ بودجه است. حسابرسی‌های گذشته انجام شد؟

یوسف نژاد تصریح کرد: امسال سال اصلاحات در شهرداری بود که به سرانجام رسید و شرایط شهرداری بهتر شد. اکنون نیز وضعیت به‌گونه‌ای است که باید به سمت بودجه انقباضی برویم تا درآمدهای ما نمود پیدا کند. وضعیت امروز نتیجه تصمیم‌های نادرست گذشته است. ما نمی‌خواهم تصمیمی بگیریم که در آینده نتوانیم پاسخگو باشیم.

اعضای شورای شهر ساری با به رأی گذاشتن پیشنهاد دو هزار و ۲۹۰ میلیارد تومانی و تصویب آن، افزایش بودجه‌ را رقم زدند حال باید منتظر بمانند که آیا کمیته تطبیق با افزایش قابل‌توجه شهرداری ساری نسبت سال 1400 موافقت می‌کند یا خیر؟

جواد طالبی شهردار ساری که پس از تصویب بودجه وارد صحن شورا شد با دستور رئیس شورای شهر ساری سخنانی را مبنی بر همدلی و همراهی شورا و شهرداری در جهت توسعه مرکز استان و رضایتمندی شهروندان ارائه کرد.

وی  از اعضای شورای شهر و همکارانش در شهرداری ساری در زمان نقاهتش مسئولیت خدمات‌رسانی و اداره شهرداری را به عهده گرفتند قدردانی کرد و طرح سؤال را حق اعضای شورای شهر و پاسخگویی شهرداری را وظیفه دانست و افزود: پرسش و پاسخ یک امر طبیعی است و باعث پویایی شهر و شهرداری می‌شود و این رسالت خطیر بر عهده شوراست و شهرداری نیز موظف به پاسخگویی است.

شهردار ساری یادآور شد: در آن مقطع سؤالاتی که از سوی اعضای محترم شورا از من شد را پاسخ دادم؛ با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در راستای جهاد تبیین با تلاش و همدلی مضاعف سعی کنیم سال 1401 برای مردم مرکز استان شهری پویا و لایق شهروندان این شهر بسازیم.

وی افزود: با نگاه نو در مسیری نو حرکت کنیم شهری بسازیم که زبانزد همه ایرانی‌ها باشد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.58 seconds.